Zarządzanie organizacją
Proces budowania wizji
Dobre sformułowanie wizji to dopiero początek.
Podstawową kwestią jest tutaj bowiem to, na ile firma będzie nią żyła. Jednym ze sposobów w jaki można pomóc firmie w zapewnieniu tego, jest włączenie pracowników w proces tworzenia lub weryfikacji wizji. Aby to się mogło udać, przed rozpoczęciem procesu należy zastanowić się nad następującymi kwestiami:
1. Wybór zespołu do opracowania wizji.
Sekurytyzacja
Sekurytyzacja polega na wykupie wierzytelności przy czym środki na wykup uzyskiwane są z emisji obligacji sprzedawanych na rynku finansowym.
W efekcie następuje przekształcenie wierzytelności w papiery wartościowe. Cechą charakterystyczną sekurytyzacji jest to, że zdarzenia związane z realizacją programu sekurytyzaci izolowane są od inicjatora programu poprzez sprzedaż aktywów organizatorowi emisji papierów wartościowych (bank). W ten sposób zmniejsza się zależność ryzyka papierów wartościowych od kondycji finansowej inicjatora.
Project Finance
Project Finance to specyficzna metoda finansowania, w sposób wyodrębniony ze struktur inicjatora, projektów infrastrukturalnych, projektów przemysłowych i projektów sektora usług publicznych, gdzie źródłem spłaty długu i zwrotów z kapitałów własnych użytych do finansowania projektu są przepływy pieniężne generowane przez projekt.
- Zaloguj się, by odpowiadać
- Czytaj dalej
Budowanie misji w przedsiębiorstwie
Dobre sformułowanie misji to dopiero początek batalii. Podstawową kwestią jest tutaj bowiem to, na ile firma będzie nią żyła. Jednym ze sposobów w jaki można pomóc firmie w zapewnieniu tego, jest włączenie pracowników w proces tworzenia lub weryfikacji misji. Aby to się mogło udać, przed rozpoczęciem procesu należy zastanowić się nad następującymi kwestiami:
1. Wybór zespołu do opracowania misji.
- Zaloguj się, by odpowiadać
- Czytaj dalej
Rozwinięcie płaszczyzny finansowej BSC w zestaw wskaźników operacyjnych.
Koncepcja Strategicznej Karty Wyników w literaturze i praktyce często mylnie interpretowana jest, jako nowoczesny system mierzenia efektywności przedsiębiorstwa. Niemiecki magazyn gospodarczy „Wirtschaftswoche” określa ideę Balanced Scorecard jako „udoskonaloną analizę przedsiębiorstwa”, w książce „Controlling. Koncepcje – metody - zastosowania” przytoczone jest porównanie Alana Jeffrisa:
- Zaloguj się, by odpowiadać
- Czytaj dalej
Zewnętrzne uwarunkowania strategii przedsiębiorstw – zarys ujęcia systemowego
W obecnych, zmiennych warunkach przedsiębiorcy często stają na rozdrożu, coraz częściej muszą podejmować decyzje rozstrzygające o losach swoich firm. Z taką sytuacją mamy do czynienia niezależnie od tego, w jakiej fazie rozwoju znajduje się przedsiębiorstwo. W początkowym okresie dylematy mogą dotyczyć wyboru formy prawnej działalności, momentu wejścia na rynek, asortymentu oferowanych produktów itp.
- Zaloguj się, by odpowiadać
- Czytaj dalej
ROLA MENEDŻERA W KSZTAŁTOWANIU KULTURY ORGANIZACYJNEJ
Aby zrozumieć istotę funkcjonowania danej organizacji należy wykroczyć poza strategie, struktury, procedury i regulaminy, poza świat techniki i technologii - poza materialne składniki. Należy skoncentrować się na świecie organizacyjnej kultury, dostrzec jego istotę i ogromny wpływ na osiągnięcie sukcesu na rynku. Każda organizacja rozwija charakterystyczną dla siebie kulturę, tzn. stanowi w pewnym sensie samodzielną wspólnotę kulturową.
- Zaloguj się, by odpowiadać
- Czytaj dalej
Opór wobec zmian
Jednym z szeroko potwierdzonych ustaleń nauki o zachowaniu jednostek w organizacji jest to, że organizacje i ich członkowie sprzeciwiają się zmianom.
Opór pracowników jest zatem zrozumiały – obawa o miejsca pracy i w ogóle utrata poczucia bezpieczeństwa. Przyjrzyjmy się jednak dokładniej danej sytuacji. Jakie są źródła oporu wobec zmian.
Decentralizacja w organizacji
Centralizację i decentralizację należy rozpatrywać jako dwa przypadki:
1) Jako proces zachodzący w organizacji:
- CENRTALIZACJA jest procesem, w którym odbierane są uprawnienia niższym szczeblom organizacyjnym i umiejscawiane na szczeblach wyższych i najwyższym.
- DECENTRALIZACJA natomiast nazywamy proces, w którym uprawnienia decyzyjne przekazywane są w dół hierarchii organizacyjnej.